JENNY WINGFIELD ALLE SOMMERENS DAGER



EN AV MINE BOKANMELDELSE

ALLE SOMMERENS DAGER


En amerikansk forfatter som skriver i samme tradisjon som" Stekte grønne tomater". Bare for å sette en standard.
Vi møter en familie og deler deres liv. En fortelling om en mer frodig familie skal du lete lenge etter. Hovedstemmen i denne boka tilhører ei av jente i denne familien, vi ser hendelsene gjennom hennes øyne.
Miljø og naturskildringene er slik at både lukt, smak og farger bringes til live. Underveis hadde jeg følelsen av at jeg luktet og så de omgivelsene de bodde i. Språket er enkelt, det kler personene, som også blir gjort svært levende for oss.
Hvor mye av innholdet og handlingen jeg skal fortelle om, er jeg litt usikker på. Det er fort gjort å ta bort det som eventuelt er av spenning.
Allikevel, her er en liten forhåndsomtale. Far, presten blir arbeidsledig, hele familien flytter til besteforeldrene og deres gård. Livet endres radikalt og herfra utspiller handlingen seg, fylt av stemningsfulle, deilige, flotte, urovekkende og rett og slett skrekkelige hendelser.
Menneskene i dette universet er som sagt, alle beskrevet troverdige, de brakte meg både til gråt og latter. Denne klarte jeg nesten ikke å legge fra meg før jeg måtte. 
Klikk her for mer  

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?