CHIPS AV PARMESAN, HAR DU HØRT OM DET FØR?

HOS MEG HAR DET VEL PASSERT I YTTERKANTEN AV OPPMERKSOMHETEN, MEN NÅ FLYTTER JEG DEM INN PÅ KJØKKENBENKEN

Veldig rart at jeg som er så glad i småbiter til å putte i munnen ved en  apèritif, apetizer, cocktail, fingermat eller det svenske ordet tiltugg. At jeg ikke har laget disse kjeksen før. Men hva man enn kaller dette så fins det utrolig mye å velge mellom, og det kan du være sikker på, jeg er nøye på å velge på øverste hylle når vi kommer til dette matområdet. Så endelig kom jeg fram til parmesanchipsene.
Slik så mine chips ut, jeg bruner dem nok litt mer neste gang


Oppskrift
Parmesan
Finhakket oliven(kan utelates)

Riv den mengden parmesan du tenker er nok til de chipsene du vil ha. Fordel det i små hauger på en ovnsplate dekket med bakepapir. Osten smelter og flyter utover, gjør plass til det. Dryss over oliven hvis du vil.
Stekeovn på 200 C, gratiner mens du følger nøye med, dette tar ikke lang tid.

I går var en av de få herlige sommerdagene hvor vi faktisk kunne sitte ute uten å blåse bort, uten å bli våt og uten å fryse. Vi kjente på at det var avslutningen på feriebesøk og de store feriemåltidene.
Men med hvitvin, calvados, de supre salte parmesanchipsene, agurkbitene med gressløkrømme og rogn og ikke minst en brandad så klarte vi å leve i nuet og kjenne på hvor bra vi har det.
For andre fredagshygger, klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?