BOKANMELDELSE

I DEN BLOMSTRENDE SENSOMMER HAGEN MIN, LESTE JEG "ETTER DEG" AV JOJO MOYES


Dette er oppfølgeren til boken "Et helt halvt år".
Jeg mener at skal du lese bok nr 2 i denne serien, bør du ha lest nr 1 for å få sammenhengen og forståelsen av mange av hovedpersonens forknytte følelser.


Dette er fortellingen om Lou  og hva som skjedde i livet hennes etter at Will døde. Hun har meldt seg inn i en sorggruppe for å få hjelp til å bearbeide og å lære å leve med sorgen.
Jeg har ikke lyst til å røpe for mye av handlingen, men så mye kan jeg si at endringer skjer.


Nesten samme utseende på boka som sist


Forfatteren er særdeles dyktig til å få meg til å leve med i Lou sine opp og nedturer, uten at jeg blir lei og føler avstand ovenfor så mange svingninger.
Som leser kjenner jeg meg igjen i de fleste rundene hovedpersonen gjennomgår. Eksemplene står i kø. Vi blir alle usikker og føler at vi kommer til kort på forskjellige områder i livet. Vi føler alle handlingslammelser som får oss til å fortsette med ting som kanskje ikke er bra for oss. Vi er alle sikre på at vi er de eneste som føler som vi gjør, og tror vi bør skjule hvordan vi har det.
Dette får Moyes fram på en mesterlig måte, og hennes hovedperson er i stor grad bærer av slike følelser. Det fine her er at når hovedpersonen begynner å bli kjent med, og godta  seg selv, så ser hun også andre tydeligere og kommer dem nærmere.

Boka gav meg den samme følelse som da jeg leste den første boka, jeg blir dratt videre, jeg bare må vite hvordan det går. 
Uten tvil en av typen feel-good bøker, men disse to bøkene synes jeg hører med blant de bedre i denne sjangeren.
Klikk her for flere omtaler

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?