EGGEHAKK

DET SMAKER GODT PÅ SKIVA. BÅDE MED OG UTEN TILBEHØR.

På et av bakeriutsalgene med kafe her  i nærheten, har jeg kjøpt smørbrød med et velsmakende pålegg som heter eggehakk. Jeg har aldri laget dette selv, men siden dette smakte så godt, så fikk jeg lyst til å prøve hjemme.
Hjemme tenker jeg litt mer på kaloriene enn jeg gjør når jeg er på kafe.
Derfor har jeg brukt mye mindre ekte majones og i stedet brukt mager kesam. Det finnes jo andre måter å spise det på:
F-eks.
  1. På lefse med kokt el speket  skinke
  2. På lefse med røkt el. gravet laks
  3. I baguett, med tomater, agurk til og med asparges
Som ei sol i hverdagen
Oppskrift (mager)
3 egg
1/3 boks mager kesam el youghurt naturell
2 ts lett majones
1/2 rødløk
gressløk
Salt og pepper

Hardkok eggene og kutt dem i eggekutter , først på langs så på tvers. Finhakk løken, bland alt før du har i eggene ellers blir det fort grøt. Smak til med salt og pepper
Såre enkelt, og bruker du majones eller fløte, så får du et eggehakk med litt annen smak, men litt flere kalorier.

Med et dryss av grov pepper

Hvordan man varierer er jo personlig. Egg er alltid en vinner hos meg, både to og tre ganger i uka. 
Nesten alle kafebesøkene mine ender opp i noe nytt på mitt bord, rart det derre.
Klikk her for flere oppskrifter og her for vegetar.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?