EGG PÅ NYE MÅTER

NÅR MAN ER PÅ UTKIKK ETTER NYE MÅTER Å LAGE KJENTE TING PÅ

Da dukker det opp litt av hvert.  Når man er så glad i egg som jeg, så kommer uvilkårlig tanken på variasjon dukkende opp. Jeg har et minne om at TV kokken Nigella Lawson hadde et innslag om egg med tilbehør i ildfast skål til frokost.
Dette må prøves tenkte jeg. Til frokost brukte hun bacon/ skinkeskive, og tomater med brød til. 
Jeg tenkte dette heller som et mellommåltid med lite kalorier, altså mest grønnsaker og egg.

Slik ble det, Oppskrift:
Små ildfaste former, 1 porsjons
1 egg pr person 
1-2 ss grønnsaker etter eget valg
salt/pepper
Stekeovn 180 C i 4 min

Det kan være lurt å forvelle grønnsakene først, men det viktigste er å kutte dem i ganske små biter før du fyller dem i skåla. 
Dryss på det krydderet eller de urtene du vil, hell et egg over i hver skål, sett inn i forvarmet stekeovn til egget stivner. Pass på slik at egget ikke blir helt hardkokt, da blir det litt mindre smakfullt.
Hvis du liker smaken av bacon el skinke, så kan du bruke det i stedet for grønnsaker. Smaker nydelig til å duppe toast i.



Ble veldig godt

Hvert egg har 14O/50 kalorier så med litt spinat, tomat, sopp eller paprika så blir dette litt næringsrikt magefyll som og smaker godt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?