NORGES KORFORBUND, DU VISSTE KANSKJE IKKE DET, MEN DER TILHØRER JEG

JODA, JEG HAR FLERE STEDER JEG FØLER MEG HJEMME, I KORET MITT FOR EKSEMPEL.


Vi skuer mot toppen


Norges korforbund har allikevel en spesiell plass i mitt hjerte. 
Denne gangen har jeg vært på den årlige oppstarten for jobbe-semesteret for oss som har sagt ja til å sitte i styrer i hvert vårt distrikt. I år møttes vi i Arendal, vakre og sommerlige Aredal. 
Her møter jeg mennesker fra Røros i nord-øst til Flekkefjord i sør-vest.
De samlingene vi har der kjennes verdifulle. Et møte med mennesker som alle har den samme tilhørigheten. Der forstår vi litt mer av hvordan organisasjonen fungerer og hva den enkelte kan bidra med på sitt nivå. 
Der treffes folk som er fokuserte, dyktige, kreative og seriøse.

Enda har jeg ikke snakket om all syngingen vi gjør, om alle samtalene, om alle vitsene og bar/pub-besøkene vi går på etter møtene. 
Mennesker fra forskjellige deler av landet som møtes 1 eller flere ganger i året, vi blir ganske godt kjente etterhvert, og alle tilfører meg noe. Gode ideer, tankevekkende forslag og advarsler om fallgruver. Jeg kjenner meg priveligert som er med i dette.
Alle som synger i kor i hele Norge bør vite hvor nyttig, lønnsom og gledesfylt det er å høre til i denne organisasjonen.

Vil du lese mer, klikk her
Kor

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?