MER GRØNNKÅL

DETTE BLIR VELDIG MAGERT, VELDIG SUNT OG MED EN NYDELIG SMAK
Du vet, når man først kjøper grønnkål, så får man mye mer enn man bruker i en omgang.
Dette er den andre middagen der jeg prøver meg fram. Etter vårens første sykkeltur!!! Ja det var det jeg sa, sykkeltur. Litt oppspilt, kanskje med litt overmot, men feeeliing goood:)
Altså ble det kjøkkentjeneste og mager middag.
Sesamfrøene gjør seg godt


Jeg bestemte meg til å prøve meg på litt østlig smak og å ha grønnsakene i wok.

Oppskrift
1 ss olje
Fenikkel
2 vårløk
1 paprika
2-3 never grønnkål
0,5 dl vann
Sesamfrø
1-2 ss østersaus
2 biter fisk eller kyllingfilet

Grønnsakene kuttet jeg i passe stykker mens fiskestykket kokte. Så stekte jeg dem med rapsolje i stekepanne på høy temperatur. (Min wok var utslitt og er ikke fornyet.) 
På grønnkålen tok jeg den harde stilken fra og slapp resten i passe biter i panna med litt vann 2-3 min. 
Alt ble lagt på tallerknene med fiskestykker på toppen, tilsatt østersaus fra flaske, drysset så sesamfrø over.
Hvis du trenger karbohydrater til dette måltidet så vil jeg foreslå pasta eller ris. 
Nå er det bare å spise, kose deg og tenke på hvor utrolig lite kalorier og utrolig mye vitaminer, mineraler osv, osv denne maten inneholder.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?