APPELSINSALAT MED KORIANDERMARINADE OG YOGHURT

DEN PERFEKTE FØLGESVENN TIL KRYDDERSTERKE OG HETE HOVEDRETTER

Friske, syrlige, søte og lettvinte desserter får jeg aldri nok av. Er de i tillegg sunne, ja da er det bare å juble.
Igjen var det den yngste av søstrene mine som kjekt og på en helt hverdagslig måte kom med denne dessertoppskriften.
En av de beste dessertene jeg har smakt. Og jeg har jo spist noen.


Vann i munnen??
Oppskrift for 4 personer

4 store appelsiner
1 potte koriander
1 potte mynte
150 gr sukker
1 granateple, bare frø
150 ml yoghurt naturell
2 ts honning

Skrell appelsinene, del dem i 4 og skjær i tynne skiver. Bland koriander, mynte og sukker til du har et fint, litt klebrig pulver. Dette var vanskelig, men jeg klarte det med litt innsats. Finhakket tilslutt det hele på fjøl. Kanskje blenderen min ikke var god. 
Så la jeg appelsin og urtesukkeret lagvis i en bolle, og drysset over granateplefrøene. Dette sto på kjøkkenbenken i ca 3-4 t før det skulle brukes.
At koriander og appelsin var en sånn god match, var uventet, men slikt kan man jo bare bli glad over.


Bokklubbdamene fikk servert yoghurt naturell med honning som tilbehør til appelsinsalaten. Det var den perfekte sammensetningen. Denne salaten kommer nok til å dukke opp igjen flere ganger utover våren og
sommeren.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?