EN GOD BRUK AV RESTER ER Å LAGE RAGU

MEN HVA ER RAGU? HØRES VELDIG FLOTT UT,

men det er egentlig det som alle gjør engang iblant, varme rester i panna sammen med nye smaker.

Det er bare rør

Oppskrift
ca 3 dl oksekjøtt
1 løk
1 chili
2 cm fersk ingefærknoll
1 ts sherryeddik el Hvitvinseddik
Et dryss med korianderblader
salt/pepper

Jeg tok disse smakfulle kjøttresten som bodde i kjøleskapet og som tok opp plass, så finhakket jeg dem. Den samme behandling fikk løk, chili og ingefær.
Løken fikk førsterangen i stekepanna, den trengte lengst tid. Deretter kom alt det andre på plass.


Et koselig måltid
Slik serverte jeg dem, som pålegg til rundstykker, med sauser til å dyppe over. Jeg hadde asiatiske sauser på flaske, oyster- og chilisaus. 
Der fins helt klart andre valg man kan, med fordel ta. 
En potetmos til dette hadde smakt fortreffelig og pepperrotkrem ville satt  en strålende smak til oksekjøttet.
Siden min interesse for å stå på kjøkkenet denne dagen var på et lavmål, ble det noen lettvinte valg. Maten falt i smak og ble et "foran TV-måltid"

Kan ikke la "smakspanelet" få det beste hver gang vet du. Blir så fort bortskjemt, tror det skal være restaurant-standard hver dag.:)
Flere oppskrifter her


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?