KNEKKEBRØD TIL KVELDSMAT

EN STILLE, ROLIG OG HVERDAGSLIG KVELDSSTUND

og jeg må ha noe, smakfullt, mettende og lettfordøyelig. Et par knekkebrød, med en magerost på. Det høres vel greit ut? Men jeg sa jo smakfullt og magerost på knekkebrød gir ikke akkurat smaksløkene jubelfølelse.
Men vent litt, i kjøleskapet står der en smaksbombe. Ramsløkpurè, den jeg fikk i gave forleden.
Spennende med noe nytt og uprøvd
Der står den, smekk full av smak. Det fulgte og med brukertips og forklaring på hvordan man lager dette. Gjett om jeg ble fornøyd og glad.  I fjor vår gikk en av turene med turdamene til et område der det vokste Ramsløk i massevis. Vi skal tilbake dit og plukke litt slik at jeg får prøvd å lage noe av denne sjeldne planten. I mellomtiden var jeg altså så heldig at jeg fikk et glass med denne velsmakende mellomtingen mellom purè/pesto. 
Og kveldsmaten ble berget.


Slik er kveldsmaten

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?