SÅ VAR DET DAG 6

HJELPER DETTE TRO? ER DE 6 DAGENE TOTALT BORTKASTET?

Nei det er det jo ikke, vekten har flyttet seg i positiv retning, jeg har fått mer energi og ikke minst et løft for selvtilliten.
Det er kanskje direkte sunt å kutte ut sukker og holde seg til ferdige planlagte måltider av og til.



Fine ruller og koriander


I dag skal jeg ut for å skaffe meg ei god badevekt. Den jeg har er upålitelig. Er det noe jeg nødig vil så er det å bli lurt den ene eller andre veien. Er det noen som skal lure, så klarer jeg det godt selv.

LUNSJ:
En liten omelett av bare 1 egg 1 ss vann og salt/pepper. Jeg liker omeletter fluffy og myke derfor rører jeg rundt underveis i stekinga.
Denne serverer jeg med 2-3 biter kryddersild. Det er jeg glad i, men her er endel kalorier så jeg er forsiktig. Salatblader, et dryss rukkula, 1 tomat og ei skive brød.
Dette klarer jeg meg med et par, tre timer til et mellommåltid dukker opp og redder meg.

MIDDAG:
Vårruller i dag. Disse inneholder stekt kylling eller svinefilet eller 1 kotelett. De er begge er helt uten fett.
Jeg kutter i små terninger og steker ganske fort med chili og hvitløk etter smak. Finhakk kinakål og riv gulrøtter.
Legg i plater av filodeig og brett sammen. Pensle med en tanke rapsolje og soyaolje legg i form og stek i stekeovn, 200 C i 15 min. Dette er det ikke mange kalorier i.

Dipsaus:
1 fedd hvitløk, finhakket, 1 ss limesaft, 1 ss hvitvinseddik, 1 ss fiskesaus
1/4 ts salt, 1/2 ss sukker, 0,25 dl vann, 1 ss fersk koriander, finhakket koriander.

Bland alle ingrediensene sammen i en skål. Rør til sukker og salt er oppløst. Klar til dippings!
Klikk her for dag 7.

TIPS 1: Ha gjerne en liten råkostsalat, risnudler el. ris til vårrullene, så blir det en fullverdig middag.
Klikk her for diett




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?