3.DAG MED DIETT

ONSDAG:
Min sedvanlige havregrøt.  Det er den maten som gir meg best start på dagen. Varmer opp kroppen, fyller den med energi og smaker ikke så veldig mye.
En myk start etter min mening.

Mellommåltid: Har lett gjennom alle knekkebrød i butikkhylla og funnet dem som både smaker meg og har lavtkaloriinnhold. Cottage cheese med agurkskiver på metter 2-3 timer til lunsj. Finn din egen.

Sen lunsj:
Ca 150 g lettkokte blomkålbuketter legges i ei ildfast form, dryss over finhakket mager skinke, finhakket purreløk og et lite dryss av smakfull ost. Kanskje parmesan, men husk her er det kalorier, så bruk lite.
Sett under grillen i forvarmet ovn til dette er brunet og osten smeltet.
Dette metter godt men det tar kort tid før du blir sulten igjen uten karbo og proteiner så det er kanskje lurt å ta ei grovbrødskive til dette.

Middag:
Fiskesuppe med store god fiskebiter i. 1/2 l  buljongkraft, en halv fenikkel en halv løk i strimler, 2 fedd hvitløk, laurbærblad og 2-3 dl hermetiske hakkede tomater. Dette koker i ca 30 min 150 gr renskåret fisk (torsk, sei, laks, hva du vil) i litt store biter. For ekstra smak kan du pakke hver fiskebit i spekeskinke og forsteke dem i panna, men det er og greit å steke dem ca 12-15 min i varm stekeovn.
Så legger du dem i tallerkenen og heller suppen over. Suppen skal være kokt ganske tykk før du serverer den

Dagen avsluttes med et enkelt lite måltid. Kanskje du vil ha riskaker, kesam med frukt eller knekkebrød med 1 skive mager ost? Det finnes og andre alternativer i butikkhyllene.
Husk at du får i deg kost tilskudd 1 eple eller annen frukt, men frukt har kalorier og karbohydrater og, så ikke overdriv.
Klikk her for å følge med på dietten

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?