MAGER MENY DAG 2

JEG MÅ JO FORTSETTE SKAL DET HA NOEN MENING


TIRSDAG:
Havregrøt igjen! Jeg liker det og har funnet ut at den passer meg.

LUNSJ:
Linsesalat. Oppskriften ligger annet sted i bloggen.


Klar for fryseren

MIDDAG:
Kylling i Wok for to. I denne bruker jeg to kyllingfileter som jeg strimler, kanskje mindre, avhenger av hvor mye den andre personen spiser.
1 Rødløk, 2 fedd moset hvitløk, 1 dl gulrotstrimler, 1 dl sopp, 1/2 paprika, 2 dl spinat og 1 bit chili, 1 bit revet fersk ingefær.
Stek raskt filetstrimlene, ta dem over på et fat. Stek så rødløken, gulrøttene og sopp hurtig på høy varme. Ha i hvitløk, chili, og ingefær og spinat i ca 2 min til spinaten faller sammen. Pass på, hvitløk brennes fort. Hell kyllingen tilbake og rør rundt. Det hender at jeg drysser over bønnespirer,men de tåler ikke noe oppvarming.

Tilslutt smaker du til med østerssaus.
Server med basmatiris eller fullkornpasta.

Hemmeligheten her er å være helt ferdig med forberedelsene før du steker. Alt skal være ferdig kuttet slik at du bare kan strekke ut hånda for å nå alle ingridiensene mens du wokker.
Selv risen bør være ferdig.
Kaloriinnhold er ikke regnet ut her, du må begrense deg selv.
Det er da det hjelper å ha spist små mellommåltider slik at ulvehungeren ikke klikker inn.

Her kommer du videre i dietten min

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?