GREEN GARLIC CHILI CHICKEN

HOT STUFF
Green garlic chili Chicken
For 4 personer

800 g benfri kylling
1 ss salt (1 ts)
1 ss hvitvinseddik (½)
4-6 fedd hvitløk
6 stk grønn chili (3-4)
1 ss garma marsala
10 gr fersk koriander
2 ss yoghurt naturell
Kutt kyllingen i ønsket størrelse el bruk kyllingfileter. Ha salt og eddik på kyllingbitene. Forsøk å presse litt vann ut fra kyllingen med hendene.
Bland resten av ingrediensene i en blender og lag en pasta. Fordel denne pastaen på kyllingstykkene, og mariner i 6-8 t. Stek kyllingen i 20-25 min i ca 220 C°.

Jeg helt forelsket i denne retten. Første gang jeg laget den ble den bare marinert i 3t. Det var sterkt nok for oss, men den kan jo godt tåle mer hvis man er hardfør nok.
Serverte den med ris, nan og friske skav av gulrot agurk og rødløk og det var det.
Skav gulerot og agurk på langs+ tynne ringer av løk. Frisker veldig godt opp.
Yoghurt naturell med fersk hakket koriander er og en deilig og kjølende tilbehør til retter som er så hot som denne.En av mine favoritter.


PS tallene i parentes er den mengden jeg har klart å nyte. De opprinnelige mengdene virket for sterke.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?