LAKSESALAT, DET VAR KANSKJE NOEN SOM BLE OVERRASKET DA JEG FORTALTE DET?

 MEN LAKSESALAT BLE DET TIL LUNSJ DEN DAGEN


Dette hender vel alle som styrer på et kjøkken, det at man plutselig ser at kjøleskapet er full av mye rare rester og litt av hvert.

Denne gangen hadde jeg litt ferdigkokt ørret, 2 vårløk, halvparten av en avocado, og en halv boks rømme.

Alt dette tenkte jeg godt kunne bli en salat og spises sammen. 





Fort gjort å tømme ut ting fra kjøkkenets gjemmer og enkelt tilberedt.


Som sagt så gjort

og her kommer oppskrifta på min sammenraskede salat for en person:


200-300 gr ørret eller laks, ferdigkokt/stekt

ca 11/2 dl pasta (rør eller vinger) 

1/2 avocado i biter

2 vårløk små ringer

1/2 agurk i små biter

1/2 lime saften av

4-5 stk små tomater delt i to

Dressing

ca 2 dl lettrømme

1-2 ss sitronsaft

1 kløft finhakket hvitløk

salt/pepper

finklippet dill eller gressløk

revet parmesan


Slik gjorde jeg:

Både fisk og pasta kokes og avkjøles før bruk. Fisken kan kokes eller stekes, det er valgfritt, tror og at et lite strøk med pesto kan løfte smaken, men jeg hadde ikke det og nøyde meg med salt og pepper.

Rømmen og alt som skal i, blandes slik at det får stå ei stund mens du kutter og blander selve salaten. Alt blandes til slutt og serveres med grovt brød og gjerne et glass vin.

Dette tok nesten ingen tid å lage, og smaken var overraskende god. En fin ide til senere bruk av fiskerester.

Klikk her for å finne flere salater.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?