KAMSKJELL SOM FORRETT, OG FORRETT EN VANLIG FREDAG? HVA?

 NÅR MANGE OMSTENDIGHETER SAMMENFALLER SÅ KAN SLIKTSKJE.

Kamskjell er noe av det aller mest luksuriøse, lekreste og mest delikate jeg vet å spise. Når noen av dem hviler i min fryseboks så er det bare et tidsspørsmål før de også havner på bordet.



Det hele er jo veldig enkelt, og det er og veldig stor forskjell på hvordan man velger å servere dem.
Min variant er slik

Oppskrift i porsjon

3 stk kamskjell
1/2 liten blomkål
1 skive sellerirot
0,5 dl matfløte
20 gr smør
salt og pepper

Kok grønnsakene møre, mos dem og og spe med smør og fløte(melk). Mengden av grønnsaker er litt usikkert, det avhenger jo av hvor mye du spiser.

Varm smør i panne of stek kamskjellen ca 2 min på hver side. Underveis kan du legge finhakket sjalottløk i panna sammen med skjellene.

Pynt på tallerkenen, dryss over persille og fyll glasset.

SERVERINGSTIPS

  • Bacon
  • Chorizo
  • Hvitløk, sitronbiter og persille
  • Sjalottløk og eplesaft

Jeg har skjønt at det egentlig er bare en brøkdel av tilbehøret jeg har nevnt her, det er nok bare fantasien som setter grenser.

Vær så god, maten er servert.

Flere forretter, klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?