STARTSIGNALET HAR GÅTT FOR ÅRETS ADVENT

DET ER BARE Å KASTE ET BLIKK PÅ HUSFASADER, VINDUER, GATER OG TORG

Når jeg ser meg rundt tror jeg aldri denne tida har vært mer opplyst, mer julete evt advents-aktig enn i år.

Vi kjenner alle på behovet for ekstra hygge inne og ute. Men handlingsrommet har jo minsket betraktelig. I år får vi god stemning kun gjennom egen innsats. 

Det skal vanskelig gjøres å få være med på en julekonsert, enten som aktør eller som publikum. Noen store julemesser blir det heller ikke. 

Har du vanligvis samlet slekt og venner for å lage juleverksted.  Å lage julegaver, julepynt, Kakebakst, sying, koking av rull i fellesskap. Den aktiviteten har nok minsket veldig.

Hva har da vi igjen? Vi kan fremdeles gjøre alt dette, i en mindre skala selvsagt.

Det jeg startet med å skrive om var lys. Selv jeg har med mine små midler selvsagt gjort så godt jeg kan

Ikke så mye, men koselig for meg

Ok, klarer ikke å få så veldig mye utav utebelysning, da får  jeg konsentrere meg om innelivet 

Stjerne til frokosten

Kjøkkenstjerne med engler. Etter ei stund ser man ikke den kjedelige utsikten, jeg gleder meg over lyset fra stjerna og de små englene som dingler i oppdriften. Det virker bedre jo mørkere det er ute. 



Litt hygge på kjøkkenbordet

Slikt muntrer meg opp en mørk novembermorgen i adventstida.



 

Hos meg er det ikke en overflod av adventspynt. Bare nok til å muntre meg opp og minne meg på at ventetida er her. Pliktskyldig for meg selv 
tenner jeg et lys hver uke fram til jul. Ventetid er ventetid.

Andre adventskoser jeg har skrevet om? Sjekk her




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?