STRIKKETID?? ET STRIKKETØY??

SÅ LANGT HAR DET ALTSÅ KOMMET MED MEG,  ET STRIKKETØY MELLOM MINE FINGRE! DA MÅ DET VÆRE NOE EKSTRA.

Bare så det er sagt, ikke noe galt med strikketøy. Tvert imot, det er både respektabelt og fantastisk alt det nyttige og vakre som har vokst frem mellom hendene hos alle strikkere i tiårenes løp. Men nå snakker vi om mine hender.
Der er strikketøyet ikke fullt så selvsagt. Det handler om å ha en lidenskap eller ikke.
Jeg har det ikke. Selvsagt kan jeg strikke og selvsagt har jeg strikket en del i livets løp. Men altså, lidenskapen har manglet. Når jeg eller mine barn har hatt behov for et strikkeplagg, så har jeg laget det. Du vet, noe stor produksjon blir det ikke av sånt, ikke mye erfaring og ikke mye trening heller.
Allikevel så er det nå en kurv full med garnnøster, ny mønsterbok og pinner i stua mi.
Legg til bildetekst


Igjen handler det om hva jeg synes jeg trenger. Nå er det en jakke til meg selv.
Den sterkeste motivasjonen er allikevel den forskningen som snakker om strikking som redskap til "mindfullness", til indre ro, til nedsatt puls mindre stress og bedre livskvalitet.

Da er jeg med vet du, selv om det betyr å strikke et plagg som jeg kanskje og kanskje ikke, blir fornøyd med, eller kommer til å bruke.
Det forrige prosjektet mitt i denne retningen som heter håndarbeid, ble vel ikke helt vellykket. Jeg måtte ha hjelp av en av mine kompetente søstre. Her
Håper på bedre lykke denne gangen

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?