KREMET PASTASAUS MED ESTRAGONSMAK

KYLLING OG PASTA DET ER EN KOMBINASJON SOM ER ENKEL OG GOD

Jeg har en helt klar følelse av at det blir litt stille på kjøkkenet mitt ei stund framover. Det har vært mye folk, mange måltider og masse oppvask. Noen må jo hele tiden tenke framover, planlegge innkjøp, fordele oppgaver og holde alt sammen.
På dette tidspunktet av denne sommeren er jeg glad for å tusle litt rundt med småting. I går ble det ingen middag, en pastamiddag passet fint i dag for oss.




Dette var godt
Som saus på pastaen brukte jeg denne sausen, veldig god. Vi hadde og litt kylling til, men det hadde nok vært like greit med laksebiter. Brokkoli eller bønner ville og passet sammen med denne sausen.

Oppskrift

  • 2 ss smør
  • 1 ss olivenolje
  • 3 sjalottløk
  • 4 fedd hvitløk
  • 1/2 dl hvitvin
  • 1 dl kokosmelk
  • Ca 1 dl kraft
  • 2 ss dijonsennep
  • Ca 4 ss hakket frisk estragon
  • Sitronsaft
Rens og finhakk hvitløk og sjalottløk og stek myk i blanding av smør og olje. Så har du i hvitvin og lar det småputre i et par minutter. Tilsett resten bortsett fra sitron og kok opp til det tykner mens du rører om. Smak til med sitron. Nyt!
For flere sauseoppskrifter, klikk her
For oppskrifter med estragon klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?