FOR Å FÅ HAMBURGERE HER I HUSET

SÅ MÅTTE DET EN KJØKKENOVERTAKELSE  TIL. OM ENN KORTVARIG SÅ GANSKE GJENNOMGRIPENDE OG OMVELTENDE


Hva skjedde? Jo, et barnebarn, en bursdag og et spesifikt middagsønske, det var det som skjedde. På vei mot teen-årene, så var det klart at han ville ha hamburgere til sin feiring.
Ingenting er umulig, og når barnets far overtok kjøkkenet og administrerer denne middagen, så trakk jeg meg tilbake, nå holdt  jeg nesten på å si: "I fullkommen ro og tillit," men under overflaten.....

Hvor de hentet sine hamburgere, sine brød og sitt tilbehør fra, vet jeg ikke helt.
Jeg har derimot tenkt at nå er tiden moden for at jeg lærer meg dette også. Skal jeg skryte av at bloggen inneholder altmulig fra øst fra vest og litt fra midt i, så er vel det det minste jeg kan gjøre.
Saftige og fine


    Oppskrift


    400 g kjøttdeig eller karbonadedeig


    12 ts salt
    14 ts pepper
    12 dl vann    
    2 ss margarin /olje til steking

    Rør inn salt og pepper og vann i kjøttdeigen, men ikke bruk kjøkkenmaskin, og ikke rør for lenge, deigen kan bli seig. Ha litt vann på skjærefjøla form deigen til store, runde kaker som klemmes ut til store flate burgere.
    Stek på sterk varme i 2-3 min på hver side.
    Dette var jo bare starten. Kakene var kjempegode de, men så var det Hamburgerbrødet. Der gjorde jeg kort prosess. Butikkene hadde det jeg trengte. Ja vel, jeg skjønner jo det, dette er ikke nok. Tilbehøret er utrolig viktig, men det får bli et eget innlegg her.
    Støtteapparatet/vaktmesteren/smakspanelet, også kalt kjær ektemann, har vist denne matlagingen en uvanlig stor interesse.
    Hva kan det være? Fant jeg en snarvei til mannehjertet? På tide vil kanskje noen si.
    Flere kjøttkakeoppskrifter finner du her


    Kommentarer

    Populære innlegg fra denne bloggen

    ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

    KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

    MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?