HELGA NÆRMER SEG, ET PAR MIDDAGER MED GJESTER RUNDT BORDET NÆRMER SEG OG

Det evige spørsmålet om hva jeg skal servere dukker uunngåelig opp. Hovedrettene er ganske klar, det må bli noe med fisk. Til dessert hadde det vært hyggelig å servere noe ekstra smakfullt, friskt og sommerlig. Helst noe jeg ikke har servert akkurat disse gjestene før.
Etter å ha vært i grubleboksen ei stund, så skjønner jeg at det må bli noe jeg har servert før. Tilbehøret kan endre på mye og den ideen jeg fikk hos ei venninne om sitronsaus til laksen er jeg virkelig ivrig etter å forsøke.
Dette ser jo helt fantastisk ut

Kokte lakseskiver, servert lun med agurksalat og sitronsaus og kokte poteter. Det er jo ikke en super, eksotisk spennende middag, men den sitronsausen den er alvorlig spennende.

Oppskrift på sitronsausen
0,5 sitron
1 lime
3 eggeplommer
2 dl creme fraich
Salt /pepper
Riv skallet og press saften av sitron og lime. Pisk eggeplommer, og bland sammen med skallet og saften av sitron og lime i en liten bolle. Sett bollen i vannbad med kokende vann, og pisk til sausen tykner. Ta bollen av vannbadet og rør inn crème fraîche. Smak til med salt og pepper.
Det er og en mulighet å servere brokkolisalat til.

Desserten må jo være med skal gjestene mine bli fornøyd. Denne desserten
er utprøvd tidligere i sommer. Den gangen var det helt andre gjester som var superfornøyde. Vi prøver igjen med Bringebærostekake

Vil du se flere oppskrifter på saus til fisk? Klikk her.
For andre sauser klikk her.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?