LAVGIR

DET ER DE DAGENE DA ENERGIEN ER BORTE

Det er da sjela di sklir sakte langs gulvlistene og prøver å unngå enhver blikk kontakt
De dagene der du ikke kjenner noen og ingen kjenner deg. På slike dager har jeg erfart at det beste er å sette seg ned og vente til det går over.
Det store med å bli eldre er at man skaffer seg erfaring, enten man vil eller ikke. Noe kunne man også unnvært, men den er der, erfaringen.
Akkurat nå sier den til meg. Ta det med ro, gjør noe som krever lite energi, gi deg selv et lavterskel tilbud.
Derfor kjøpte jeg to sitroner fordi de hadde stilker og grønne blader. De var jo så vakre og sjelen min gjorde et lite hopp av glede.


Litt av Middelhavet på benken
Hjemme alene, men man må jo spise litt. Hvorfor ikke muntre seg selv opp litt. Hvor har jeg hørt noe lignende før?

En deilig tea av mynte

Lunsj i all enkelhet, men siden jeg er glad i egg og grovt brød, så var dette nok til å fjerne meg litt ut fra veggen og gulvlistene. 
I morgen er atter en dag. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?