MARINERTE KYLLINGVINGER/BRYST

EN ENKEL LITEN SNACK FOR VARME SOMMERKVELDER MED BARN OG BARNEBARN

Enten du griller ute eller du legger den til grilling i stekeovnen, så er dette smakfullt og litt annerledes. 

Først laget jeg marinade nr.1.
Her var India på besøk
Den besto av: 

2 dl mager yoghurt naturell,

2 ts chilipulver
1ts gurkemeie
1 ts cummin
1 ts paprikapulver
Rør rundt, bland godt og legg kyllingvingene, låret eller bryster godt nedi.

Så laget jeg marinade nr. 2.
Denne var sterkest
Dette er oppskriften på den:
1 sitron 
saften av
2 fedd hvitløk
1 ss revet ingefær
1 chili
1 dl olje
Sørg for at kjøttet er helt dekket av marinaden.

Marinade nr.3 ble med skam å melde kjøpt i pose, den smakte American barbecue.
Godt det og.

Kjøttet lot jeg stå i 4-5 timer i marinaden før jeg stekte kyllingvingene på høy varme. 
Alt etter hva slags kjøtt du velger og hvor store biter du har, du må regulere både varmen og steketida etter det.


Ren fingermat

Vi valgte å servere vingene med pommes frites og en frisk salat, men man velger det selv. Ris, brød eller bare salat er noen av mulighetene man har.
For flere marinader, klikk her


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?