IDAG AVSLUTTET JEG JULA

19 JULEDAGER ER IGRUNNEN NOK

Da må man ta i beregning at jula aldri fortrenger adventstida hos oss. Det pyntes ikke til jul her før 22-23 desember.
Nå er den iallefall ryddet bort for denne gang. Akkurat i tide, for nå var vi dyktig lei. Merkelig nok, juletreet mistet ikke ei nål da bar vi ut,.. nesten.
Men så setter vemodet og abstinensen inn, fordi ennå ei jul er overstått.
Heldigvis finnes det gode minner å dvele ved.
                                 


Det var da koret mitt hadde julemarked på Kurbadet i Sandefjord. Ei hyggelig helg der koret også hadde forestillinger i amfiet på Hjertnes og i Sandefjord kirke med Hanne og tre Tenorer
Nissene danser
Gløggryta som ble kjøpt i Lødingen ca i -82. Den har hatt en bortgjemt tilværelse de siste 30 år. I år kom den fram som noe av den første julerelaterte pynten i stua. Det gikk opp for meg at den var søt, ikke sant? den er jo litt fin og koselig. Det går masse gløgg i den. Det artige er at duken fra samme periode kledde gryta godt.
I dyp samtale?

2.juledag, de sløver i sofakroken og aner ikke at de blir fotografert. Allerede utslitt etter julefeiringen eller koser de seg bare? 
Sushi og hvitvin på benken.
Ja, akkurat, det ender jo ofte med det, man går matlei og vil ha noe helt annet enn norsk tradisjonsmat, noe friskt og lettfordøyelig. Ikke noe nytt i det.

Noen av oss dro i middagsselskap og spiste raclette til langt på natt. Godt og spennende med ny og ukjent mat. Jeg synes alltid det. 

Jeg er så glad i jul, nå skal jeg slappe litt av i ca 10-11 måneder og så er det på han igjen. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?