TØRKET GRØNNKÅL

HØRES LITT RART UT, IKKE SANT?
Men jeg kan love deg at det vare ei smaksbombe. Strålende enkelt, kjempesunt med lite kalorier og som sagt veldig godt.
Ei venninne ga meg oppskrifta, og for å ha noe til vår aperitif på fredagskveld
så prøvde jeg dette.
Nesten som en kålåker

Oppskrift
passe mengde grønnkålblader
ca 40 gr cashewnøtter
saften av 1/2 sitron
vann etter behov
1 fedd hvitløk
salt og pepper

Del grønnkålen i små biter som på bildet, tørk av fuktighet. finhakk nøttene til pulver, du må nok bruke hurtigmikser eller lignende. Hell saften over nøtte-melet, ha i finhakket hvitløk og vann til du har en lettflytende konsistens. Litt salt og pepper og vend kålbladene i, legg den så på bakepapir, inn i forvarmet stekeovn ca 80 C. Jeg brukte varmluft for å korte ned tørketida, det tok ca 2 timer.
Veldig lett å spise, porsjonen jeg laget var borte på et øyeblikk. 
Tusen takk Jorunn.: )


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?