SITRONLIMONADE ER FANTASTISK LESKENDE I SOMMERVARMEN

DETTE LIGNER VELDIG DEN FRISKE DRIKKEN JEG
HUSKER FRA BARNDOMMEN
I hagen hos naboen kunne vi i heldige øyeblikk bli servert en hjemmelaget, frisk og leskende sitrondrikk. 
Det var nok den aller første gangen jeg spurte noen om en oppskrift på noe spiselig. 
Synd å si så ble jeg ikke tatt på alvor. I alle dager , hva skal en 10- åring med oppskrift? De tenkte nok sånn både nabokona og min mor.

De er jo vakre

Sitroner kan jeg nesten ikke unnvære i matlaginga mi, de forsterker og løfter smaken i mange matretter. Både kaker kjøtt og fisk.

Oppskrift på lemonade
2,5 dl sukker
2,5 dl vann
saften av 8 sitroner
kaldt vann etter smak
isbiter

Kok opp sukker og vann, la småkoke til det har en sirupslignende konsistens.
Hell over i en beholder og sett til avkjøling
Ha sitronsaften i den kalde sukkerlaken og spe med kaldt vann til du har ønsket smak. 
Server med isbiter.

Smakte nesten like overraskende friskt og godt som i barndommen.
Klikk her for flere drikker.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?