KJØTTBOLLER PÅ SPANSK MÅTE

I IALLEFALL DET ER SLIK JEG LIKER DEM OG  JEG TROR DETTE ER SPANSK

Tidligere har jeg brukt en av mine gamle velprøvde oppskrifter og bare endret på krydringa. Så skjønte jeg at det var lurt å prøve en helt egen oppskrift. 
Det var virkelig lurt, smaken og konsistensen var så passende. Så her har du den nye forbedrede oppskrift som jeg har prøvd og liker. Håper det blir sånn for deg og.

Nam-nam





Dette er ei oppskrift for 4 personer, litt mye for oss, men dette er mat som er enkel å fryse.

Oppskrift
600 gr grov svinekjøttdeig
1 middels stor løk
2-3 hvitløksfedd
50 gr revet parmesan
2 ts malt fenikkel 
1 dl melk
1 dl loffsmuler
salt/pepper

Kjøttdeigens blandes med all løken. Loff bløtes i melk, tilsettes sammen med krydderet.

Sausen er svært viktig i denne sammenheng og.

Oppskrift saus:
3 ss olje
1 løk
2-3 fedd hvitløk
400 gr hakkede hermetiske tomater
1 ss tomatpure
2-3 tørkede chili renset for frø
1 ts paprikapulver
1 ss rødvinseddik
1/2 ts sukker
salt pepper
Hakket persiller

Fres løk og chili i 2-3 min. Ha i alle tomatene og pureen, krydder sukker og rødvinseddik. La dette småputre i ca 10 min. Smak til med salt og pepper, dryss over med persille.
Dette kan du servere med pasta, med potetbåter, først kokt, så kokt videre i sausen eller bare som en fingermat rett på et tapasbord.
Klikk HER








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?