SALAT MED FISK

JA, DU SKJØNNER HVORFOR? DET ER JANUAR, NESTEN ALLE GJØR DET SÅNN.


Lurer du på hva jeg snakker om? Enkelt og greit, lev sunt og magert. Av og til, eller mesteparten av tiden og så kan man heller av og til skeie ut med diverse godsaker.
Det er i iallfall det som passer meg og som jeg prøver å leve etter. Derfor har jeg laget ei oppskrift på en enkel salat med fisk.


Jeg får nesten vann i byen

Oppskrift til 1 person

1/2 liten hjertesalat
1 tomat
2 cm purre, hvit del
1 ss kikerter
salt 
sitron
olivenolje 

Skjær salaten i passe biter, tomaten i tynne skiver, dryss over finhakket purre.
Denne gangen hadde jeg en bit kokt fisk, men har du magert kjøtt, rester fra kyllingfilet,svinefilet, egg eller annet du liker godt, så er det det samme. Over dette klemmer jeg saften av en 1/2 sitron, ca 2 ts olje og noen dryss med salt.
Uten noe proteiner går metthetsfølelsen over ganske fort, og det blir vanskeligere å vente til neste måltid. Det bør uansert være bare ca 3 timer unna.
Jeg lager denne salaten til meg selv ganske ofte, det er ingenting originalt med denne, men jeg liker enkelheten, smaken og friskheten i den. 
Kanskje du og synes dette var verdt å prøve? Hvem vet, det kan være at du til og med liker den.  

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?