FYLT PEPPERFRUKT

DETTE VAR EN OVERRASKELSE BÅDE I UTSEENDE OG I SMAK

Tenk at en enkel avlang paprika, eller pepperfrukt kunne bli så smakfull og spennende.
Det passet fint til vår fredagsaperitif. Denne gangen var vi helt alkoholfri. På tross av navnet, går det av og til i rent kildevann.
Halvspist 
Oppskrift
Til 4 personer
4 avlange pepperfrukt
Fyll
Fetaost eller mozarella
Chili
Hvitløk
Gressløk
Eller andre  urter som koriander med hvitløk
Smuldre osten, bland inn de urtene du har valgt deg.
Splitt frukten på langs, skrap ut frø og fyll inn ostemassen. Legg dem forsiktig på varm stekepanne, brun dem på alle sider så godt det lar seg gjøre.
Legg over i ildfast form, sett inn i 200 c, høyt i ovnen, 10-12 min.

Jeg brukte fetaost. Den er som du vet, ganske salt. Pepperfrukten ble veldig søt, da jeg først brunet den på panna og så stekte i ovn.
De to smakene passet så godt sammen. Styrken fra chili passet også godt til.
Jeg tenkte å skjære den i skiver og legge på små loffskiver, men etter første prøvesmak skjedde det noe, kanskje jeg var for sulten. Det var på hengende håret at jeg rakk å fotografere før alt ble borte.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?