OHOI, LUTEFISKENS VENNER, ER DERE DER UTE?

NÅ ER VI PÅ EGEN HÅND, STÅR DET BRA TIL MED DERE OG BLIR DET NOE LUTEFISK PÅ DERE?

Vi er midt i lutefisksesongen, vi er også midt i den tøff nedstegning. Vi er inntil beinet trøtte av isolasjon, spritvask, munnbind, dårlige smittetall, uro og engstelse.

Holder vi ut? Sitter vi stille å båten og følger skipperens instrukser? Eller stritter vi imot, nekter å tro på fakta, roper og skriker, starter protestmarsjer, som om det hjelper. 

Det er nå vi kan vise om vi er ei mus eller en mann(ok, overført betydning, menneske).

Vi kan roe oss ned, tenne et lys, ringe en venn, gå en tur, bruke PC-en, nettbrettet eller TV-en. 

Min løsning på singellivets kjedsomhet er gammel og velkjent, lag mat! 

Skjønner at det ikke passer på alle, men etter så mange måneder så kjenner vi alternativene. Så hold ut.

Når man lager mat så kommer utfordringen når man skal spise alene. 

Der er enkelte matretter som definitivt er en lagidrett. For å nevne noen:

  • Fårikål
  • Lutefisk
  • Vinterskrei med lever
  • Fersk kjøttsuppe med sursøt saus
  • Pinnekjøtt
Nå er jeg i gang med lutefisk for 1 person
Klar for koking

Jeg tror egentlig at alle som liker lutefisk har sin egen og velprøvde oppskrift.
med tilbehør som varierer etter tradisjon, smak og behag
Hos meg er det baconfett, erterstuing kokte poteter lutefisk og det var det. Eller glemte jeg noe vesentlig? Jeg gjorde det vet du, øl og akevitt er smaker som fullender måltidet.
Nam nam, helt herlig


Ahh, for en helaften, det måltidet går inn i evigheten med stjerner på. Lag idrette eller ikke.


Jeg har skrevet om lutefisk tidligere, klikker du her finner du det lett.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?