NOVEMBER, LAVE SKYER, TETT REGN, SUR VIND. HVA ER MERE PASSENDE ENN INNEHYGGE MED EN VARM SUPPETALLERKEN?

Ja de damene jeg holder meg sammen med på tirsdagene, de var i all fall enige i det. Den vanlige spaserturen på tirsdagene savnet vi ikke i dette været. Savnet etter hverandre derimot, det ville vi nok kjent på hvis vi hadde avlyst helt.

Det er ikke første vinteren det blir litt mange avlyste turer i de mørkeste vintermånedene. Heldigvis så har vi alltid plan B klar. Kafebesøk, kinobesøk og hjemmebesøk alle alternativer bruker vi.

Denne svarte novemberdagen var det i min stue vi møttes.

Som alltid dekket jeg bord og koste meg med det. 

Ja da er vi klare


Det var bare en enkel selleri pastinakksuppe, men det varmet og smakte


Den ser jo litt blek ut, skulle jeg prøvd med gurkemeie?

Det er mulig at vi i våre yngre og kjappere dager hadde satt hjemmebakte kaker på bordet til kaffen.

Nå for tiden var vi såre fornøyd med et raskt besøk i frysedisken på Meny 



Kjøpebakst..

For ikke å ha nevnt hvor mye vi skravlet. Herlig....

Oppskrift:

2 store pastinakker i biter
½ sellerirot i biter
9 dl melk
2 dl vann
1 dl fløte
grønnkål
salt/ pepper


Sprøstekt lettsaltet fleskebiter/bacon

sprøstekt kantarell

Ha rotgrønnsakene i en kjele, fyll opp med melk vann. Kok til grønnsakene er møre. 

Kjør med stavmikser til ei glatt og fin suppe, smak til med salt og pepper. Ha i fløten og kok opp igjen
Stek fleskebitene, kantareller og grønnkål kjapt i smør, og legg litt i hver tallerken før servering. så 
Dette må man jo ha litt brød til og kanskje et enkel vinglass. I fryseboksen min fant jeg en pose med foccatia  fra tidligere. Flott å få brukt noe derfra.
Som sagt, vi skravlet og delte nyheter, vi spiste og koste oss. 

Denne oppskriften står Arne Brimi bak.
Klikk her for mere suppe

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?