MARINERING AV KJØTT, BRUKER DU DET NOEN GANG?

JEG ER BLITT VELDIG GLAD I DEN MÅTEN Å KRYDRE KJØTT PÅ. 

Det er det samme hvilken type kjøtt man har, marinerer du, så får krydret litt tid til å trenge inn og gi en bedre smak enn bare med krydder på overflata.

Denne gangen hadde jeg noen små kylling klubber til middag. For å få en god smak på dem ble de lagt i en marinade. Hvis jeg hadde drysset krydder over klubbene er jeg redd det fort hadde blitt brent overflate.
De er ikke så store.


Marinade til kylling
1 dl soyasaus
1/2 dl hoisin saus
2-3 ss flytende honning
2-3 fedd hvitløk finhakket
1-2 ss revet ingefær
1 lime saften av.

Dette blandes og kyllingen vendes inn. Du kan bruke både bryst, lår eller en hel kylling i biter. La det ligge ca 1 t.
Det er ganske rikelig med marinade, mye mer enn jeg trengte til 6 klubber. Resten helte jeg over klubbene i stekeforma.
Servert med litt ris og en lett salat så har man både en billig og lettvint middag.

Her kommer du til flere oppskrifter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?