I DAG

SELV UTEN SOLSKINN SÅ KJENNER JEG AT DET MÅ VÆRE SOMMEREN SOM HAR KOMMET.

Vi vet jo aldri, er den på et kortvarig besøk eller kommet for å bli?
Ja, ikke vet jeg, men deilig er det å nyte morgenkaffen og avisene ute, under epletreet og i lette klær.
Lunt og frodig

Når jeg underveis ser at de første rosene har åpnet seg. Det er en følelse jeg venter på hele vinteren, og den er magisk når den kommer. 
Så stor
Så gikk jeg opp på verandaen for å få litt bedre oversikt, som du ser, det er ikke bare ei rose som er åpnet seg.

I buen over trappa er det litt skjevfordelt

Den store gamle klatrerosa innerst i hagen, den står smekk full av knopper, noen er åpnet seg og de andre springer ut hvert øyeblikk, i løpet av dagen tenker jeg.


Tenk når denne slår ut i full flor

Over hagegjerdet til naboen dingler noen flotte blomsterhylleblomster. De er jo gode både som saft og gele har jeg hørt.
Tenker ikke det blir noe av. I dag mistenker jeg at det blir en rusle, pusledag. En dag der de høyst nødvendige oppgaver utføres, men ikke stort mere.

Klikk her for mer.






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?