HVA SKJER HER?

DEN STØRSTE MORTEREN JEG EIER FYLT MED EGGESKALL?

Vel, du vet når vi er i krig, så bruker vi de våpnene vi har. Nå snakker jeg om sneglekrig.
Legg til bildetekst
Av alle de rare råd man får, så er kanskje dette et av de mest fornuftige. Hvis det ikke hjelper, så er det ikke farlige, ukjente kjemiske stoff. Fornuftig fordi jorden vil alltid ha bruk av litt tilskudd av kalk.
Klar for å drysses langs stilkene

Vil du vite mer om hvordan jeg gjør dette? Vel, eggeskallene får tørke en dag eller to, før jeg knuser den i morteren. Ikke for fint, tanken er jo at sneglene ikke krabber over dette "gjerdet" av skarpe kanter.

Du vil kanskje også vite om det hjelper? Tja, er vel det riktige svaret. Men kanskje det sinke dem litt. Eller kanskje det hjelper meg å tro at det hjelper?



Flere hageinnlegg fins her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?