ALT JEG LAGER OG ALT SOM KOMMER FRA MITT KJØKKEN ER 100 % VELLYKKET!!!

DU TRODDE KANSKJE DET? ELLR DU HAR HATT EN STILLE TVIL .
VEL, HOLD FAST PÅ DEN TVILEN.

Hverdagslivets realiteter er jo selvsagt noe helt annet. Eksemplet du får her er
et av flere.
Situasjonen er denne: Fersk ny makrell er innkjøpt, tradisjonelt tilbehør er på plass, men tanken på å lage agurksalat og servere rømme til, frister meg ikke. Når jeg lager det, blir smaken aldri riktig.
Plutselig en dag i et selskap serveres det stekt fisk med et tilbehør som smaker veldig godt.
En fløte/rømmeblanding med finhakkete grønnsaker i. Kan ikke bli særlig enklere, og det beste av alt, smakspanelet likte det veldig godt.

Grønt og lekkert

Til alt hell var hun som serverte den lekkerbisken slett ikke gnien med oppskriften. Generøst nok sendte hun den til meg på tekstmelding. Så nå deler jeg den her med dere.
Enkelt og lettvint, men du må stå på egne ben når det gjelder mengde.

Oppskrift

Rømme
Fløte
Brokkoli
Selleristilker
Agurk
isebergsalat
Du kan også ha i blomkål
Sukker
Sitron

Alle grønnsakene skal kuttes smått, så smaker du til med litt sitron og sukker. La den stå noen timer før du skal bruke den, da blander og utvikler smakene seg og blir mye bedre.
Anbefalt av mannen i huset, kos deg med nye smaker til fisken din.

Trenger du flere ideer for tilbehør, så kan du klikke her.
Noen andre fins her.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?