ENDA EN VENNINNELUNSJ

OG DA ER DET INGEN ULEMPE AT DET BLE EN VELDIG FRISK GOD TUR I BØKESKOGEN FØRST

Bøkeskogen er det alltid tilstedeværende turalternativet. Den er så lett å gå i og gir så mange muligheter til variasjon og rekreasjon. Det har vært ganger jeg har gått en tur i bøkeskogen mens jeg tenkte på hvor jeg skulle gå på tur. Og så var den turen gjort.

Det kom jo både egg og glass på bordet etter hvert 
Oppskrift på lunsj for 2 eller flere

1 kjøkkenbord  
kopper og fat til alle deltakere
glass
varme rundstykker
brød
hjemmelaget syltetøy(kjøpt går bra)
ost
litt fisk eller kjøttpålegg
1 egg til hver
smør
1 kanne te
salt til eggene
suketter

Kjøkkenbordet er kjøpt brukt(tror egentlig jeg fikk det)Pusset og malt flere ganger. Denne gangen er fargen så feil at det blir dekket til. Frokostservise eller det som er igjen av det er blått og hvit og litt søtt.
Glass fra IKEA, rundstykkene fra Hatting, brød fra Nevlunghavn Bakeri. Solbær og eplesyltetøy fra hagen, Norvegia fra Tine, Fenalår fra Sogn og det var vel egentlig det hele. Ikke noe fiksfakserier, det er bare å gjøre det.
Det er så hyggelig med et slikt rolig, minimalistisk møte. Det gjør godt langt inni sjela.
Det kan kanskje virke som jeg er glad i blått, og det er helt riktig.
 


Det blir aldri nok av slike koselige måltid som disse lunsjene, klikk her for flere.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?