JULEMARKEDENE HAR EN STERK TRADISJON HER I LANDET

OVER HELE LANDET I BYGD OG I BY HOLDER MANGE KVINNER DET FRIVILLIGE NORGE IGANG MED SIN KREATIVITET.

Alle tenkelige tradisjonelle kvinnesysler kommer i bruk, pluss noen nye. Hele året sitter kvinner med brodering, strikking, sying, hekling, sylting safting baking og alle de jeg ikke kommer på. Når jula nærmer seg så holder lag og foreninger lokaler. Der er det som oftest og en kafe hvor du kan varme deg på, i det minste en kopp kaffe.  
Jeg har og ei slik julemesse hvor jeg kjenner jeg hører til. Kurbadet i Sandefjord er mitt sted. Der har vi et eget bord. Hvem er vi? Vi er Bel Canto, Vestfold. Jeg har nok snakket om dem før. Det fabelaktige koret jeg hører til i og der jeg stiller opp og hjelper til når det trengs. Sist lørdag var det julemesse på Kurbadet og jeg tok min vakt der. Mange flotte ting og et vakkert skue da bordet var ferdigpyntet.



Dette var de stolte av
Kaker i overflod, og mange kjøpte mye.

Fra andre kanten ser det like flott ut


Det er morsomt mens det står på, og de som pyntet bordet og gjorde en flott jobb med det, var glade og fornøyde.
Det viktigste er allikevel at dette skal gi penger i kassa og hvor mye det ble er vel kassererens hemmelighet ennå ei stund. 
Julemarkeder tidligere fins her.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?