PASTINAKK OG EPLEPURÈ ET NYTT INNSLAG BLANT TRADISJONENE

DET ER GANSKE GODT Å TILFØRE NOE NYTT TIL NOE SOM ER SÅ TRADISJONELLT I NORGE SOM LAMMESTEK

Men når jeg snakker om det så kommer jeg på at min mor aldri brukte hvitløk, ei heller rosmarin eller sitron. Da skjønner jeg at sannheten er at tradisjonene er i endring og påvirkes hele tiden. De er aldri helt i ro.
Som ei blek gulrot?


Fort gjort å stelle istand denne pureen. Dessuten er det jo litt artig å finne måter å bruke "nye" grønnsaker på.

Oppskrift
4oo gr pastinakk
2 epler
2 ss crème fraîche
2 ss smør
Salt/pepper

Skjær pastinakken i små biter. Skrell eplene, fjern kjernehus og skjær dem i biter. Ha i kasserolle med litt vann og kok til pastinakken er mør. Hell av kokevannet og mos med stavmikser til en glatt purè. Rør inn  smør og crème fraîche.
Smak til med litt salt og pepper.
Dette er et veldig friskt og godt tilbehør til lammekjøtt. En deilig avveksling til erter og rotgrønnsaker som jeg ofte ender opp med.
Klikk her for mer tilbehør. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?