FREDAGSKOS MED TACO

NÅR FREMMEDE FOLKESLAG GJØR INVASJON PÅ MITT KJØKKEN, DET FØRSTE SOM ENDRES ER MATVANENE.
Aperitiff i opphøyd pensjonist-ro, den er det bare å vinke farvel til. Fredagskveld da er det Taco som står på menyen.
Ikke helt overraskende så syntes halvparten av oss ur-innvånere at det var artig, litt spennende og til og med godt. Ja, ja, så får jeg vel innrømme det, artig å ha tenåringer til bords som har egne matvaner og smaker. Denne invasjonen av innfødte fra Bergen tar jeg gjerne om igjen.
Mormor og Nico dekket bord etter alle kunstens regler, det ble et flott høstbord.


En utålmodig arm stikker inn fra venstre, mens vi venter på kjøttdeig og lefser.

Det ble fint, ikke sant

Jeg savnet guacamole, kjente jeg underveis. Heldigvis det hyggelige selskapet veide godt opp for det. Og litt vin i glasset.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?