ER DET NOE SPESIELLT MED OSS KVINNER OG SUPPE?

NÅ HAR JEG LAGET EN PASTINAKK OG SELLERIROTSUPPE

Det ville være synd å si at det ble møtt med entusiasme i heimen. Den smaker jo godt sa han, den er jo varmt og disse fleskebitene og soppen gjør det jo ennå bedre og jeg skal jo spise litt senere i kveld. Han sa ikke men, men både jeg og dere hører kanskje at det skinner gjennom.
Hadde ikke tenkt på det, men det er kanskje slik at mange menn føler at det ikke sitter like godt i magen som mat med mere proteiner.
Ja, ja her ble det suppe den kvelden, og om jeg må si det selv, den smakte forbasket godt.



Fristende ikke sant?
Oppskrift
2 store pastinakker i biter
½ sellerirot i biter
9 dl melk
2 dl vann
1 dl fløte
grønnkål
salt/ pepper
Sprøstekt lettsaltet fleskebiter
sprøstekt kantarell

Ha rotgrønnsakene i en kjele, fyll opp med melk vann og fløte. Kok til grønnsakene er møre. Kjør akt med stavmikser til ei glatt og fin suppe smak til med salt og pepper. spe med mere melk om suppa er for tykk.
Surr fleskebitene, kantareller og grønnkål kjapt i smør, og legg litt i hver tallerken før servering.
Dette må man jo ha litt brød til og kanskje et enkel vinglass. I fryseboksen min fant jeg en pose med foccatiabrød fra i august. Flott å få brukt noe derfra. Vi er det alltid et sted i huset.
Jeg valgte rosevin, mens den bedre halvdelen tok et glass rødvin. Egentlig koste vi oss begge to.
Det fins flere oppskrifter på suppe her
Denne oppskriften står Arne Brimi bak.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?