SPENNENDE OPPLEVELSER FRA HØSTHAGEN

MÅNEFORMØRKELSEN VAR VEL DET MEST SPEKTAKULÆRE

I utgangspunktet tenkt jeg at å oppleve noe kl. fire om natta, nei der går grensen for en pensjonist. 
Mediene var fulle av hvor flott dette kom til å bli, og ikke mindre viktig, hvor lenge det blir til neste gang.
Et eller annet sted inne i mitt mentale apparat må dette ha gjort en smule inntrykk. Kl fire natt mellom 27 og 28 september, våknet jeg nemlig og var lys våken. 
Selvsagt tok jeg på på meg litt klær og gikk ut på verandaen her i 2 etg. 
Og der var den!
Jeg har alltid vært fasinert av månen og fullmånen spesiellt, det er ikke første gangen jeg står på den verandaen på natterstid for å se på månen, men dette var et spesiellt og magisk øyeblikk.
Ren og skjær magi
Dette var synet som satte meg ut slik at jeg ikke sov på et par timer etterpå. Måtte koke meg en kopp te for på roe meg ned, gikk tilbake for å se mer. Prøvde også å ta bilder med det jeg råder over av fotoutstyr, men det var ikke godt nok til å gjengi det øyet mitt så. Defor måtte jeg ty til en nedlasting funnet på nettet.
Jeg glemmer ikke dette synet så fort. Det var og en følelse av spenning, mystikk og et møte med det store og fantastiske i naturen.

Tenkte å vise dere mer av skjønnheten i forfallet i hagen.
Kanskje litt kjedelig til forskjell, men det nære livet er ikke å kimse av 


Krypmispelen er vakker på denne tiden


Du vet det blir fler og flere strålende farger nå utover.



Flott mot uthusveggen
Slike farver gir Aroniaen så snart den er ferdig med bærene, du vet de svartsure som er blitt saft og snart likør.



Ikke fullt så attraktiv nå?


Selv den idylliske frokostplassen vår har blitt gitt opp av meg og koser seg alene med en kjølig høstsol.
Klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?