JEG ER LITT PÅ RØDBETEKJØRET

TROR ALLIKEVEL IKKE DET SKAL GI NOEN VARIGE SKADER ELLER NOEN PERSONLIGHETS FORANDRINGER.

Det er vel bare et utslag av min sedvanlige nysgjerrighet og før vi vet ordet av det så vil kjøttmat stå øverst på menyen igjen. Helgas fårekål måltid bærer signaler om det.
Allikevel, rødbete burgere, ja det høres jo veldig godt ut. Ser at den overskriften jeg har med Vegetarretter her på bloggen. Kanskje det har en sammenheng med at familien har blitt forsterket med en vegetarianer? En av de unge mennene i nær familien har fått en partner som er glad i å lage mat, men uten kjøtt. 
Javel, det skal ikke noe problem.  Jeg liker å lære nye ting, så "just bring it on". Her kommer rødbeteburgere.

Selv bladene kan brukes i salater


Oppskrift 
Rødbeterburgere
5 dl revet rå rødbetere
2 dl revet rå potet
2 dl kikert mel
1 dl finhakket løk
salt/pepper
1 ts timian
1 ss finhakket kapers

Bland alle ingridiensene og elt for hånd til en glatt masse. Form massen til burgere ogstek på medium varme til de er brunefår ei fin stekeskorpe.
Så legger du i ildfast form og steker ferdig i stekeovn 180 C i ca 15-20 min.
Så enkelt var det, ikke vanskelig i det hele tatt. 
Du må ha på engangshansker. Det er nesten helt nødvendig, ja, ja det kan jo være at du ønsker å gå rundt med røde hender i flere dager, men hvis ikke? Hansker.
Se på den fargen og på det mønsteret.
Det er kanskje interressant å vite hva man kan servere sammen med denne burgeren.
Prøv salaten tabouleh av byggryn, couscous eller quinoa, det er det raske svaret. Oppskrift på de to første finner du under etiketten salater her i bloggen. Ellers vil jeg tro at på Google får du mange treff på dette.
Klikk her



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?