EKTEMANNENS HEMMELIGHET AV LIANE MORITARY

EN REN LYKKE AV EN LESEROPPLEVELSE


Denne boka ser ut som og starter som en roman. En roman av det søte og lette slaget tenkte jeg. Hvor feil kan man ta.
Når ånden i flasken slipper ut.....

Denne boka viser seg å inneholde både dybde og brodd, for ikke å snakke om hvor gode personbeskrivelsene er.
Cecilia, Rachel og Tess får hvert sitt kapittel helt frem til deres veier møtes. Siden her er så gode karakterbeskrivelser er det ingen sak å bli glade i dem og å klare å holde dem fra hverandre. De er tydelige personligheter.
Cecilia har alt, et plettfritt liv og et strøkent, plettfritt hjem. 
En dag finner hun et brev skrevet av hennes ektemann som skal åpnes etter hans død. Et brev med en hemmelighet og sprengkraft nok til å forandre alt, ikke bare for henne selv, men også for Rachel og Tess som vil komme til å merke de voldsomme konsekvensene, enda de knapt kjenner hverandre. 
Med kløkt og humor setter hun store spørsmålstegn ved hvor godt kjenner vi våre nærmeste--- og hvor godt kjenner vi oss selv.
Dette kan kalles et kinderegg av en bok, romanen som har alt -spennende som en thriller, romantisk, morsom og med et fantastisk godt språk.
Boken er lekende lett å lese, selv om det er mange mennesker og utfordringer som skal leves eller skjules. 
Nå forstår du kanskje at jeg ble overbegeistret, boka ødela en hel dag og søvn en natt før jeg ble ferdig. 
Med andre ord, jeg var betatt, grepet og fortryllet. Denne Australske forfatterinnen har gitt ut flere bøker, og er de like god, da får ikke jeg gjort mer i sommer.
Klikk her for flere bokomtaler

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?