PLUTSELIG HAR HVERDAGEN ENDRET SEG

DET DU TRODDE VAR ET FASTLAGT MØNSTER HERFRA OG TIL EVIGHETEN

Det viser seg å være en illusjon. Denne gangen snakker jeg om pensjonistlivet og den illusjonen om at da rir en ut over de store solbelyste høysletter i den totale ro og harmoni, rett inn i solnedgangen.
Vel, det der var kanskje å ta litt i, men når arbeidslivet plutselig kaller og det jeg trodde var langt lagt bak, da kan alt skje. Sirkushesten kjenner lukta av sagmugg og kaster seg fram i yr lykke.

En liten smak av fortiden.

Ja, ja, ja, nok av metaforer nå. Poenget er at jeg har hatt flere tilbud om vikartimer i skolen, jeg har takket ja, og det har vært så morsomt. 
Det er morsomt å bli spurt, jeg er altså ikke helt glemt!
Det er morsomt å kjenne at jeg mestrer det, jeg er altså ikke helt senil.
Det er morsomt å komme i kontakt med arbeidslivet, jeg føler at jeg betyr noe.
Det er morsomt å gå hjem, jeg orket egentlig ikke mer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?