KAFEBESØK

JEG ER EN DEDIKERT KAFEGJENGER

Spesielt på lørdags formiddag. Vet ikke helt hvorfor men sånn er det. Det aller beste er å treffe venner over en kaffekopp og en uformell samtale. 
Det nest beste er å drikke kaffen sin i all stillhet, lese en ny avis, glo på dem som passerer og tenke sine egne tanker. 
Mange jeg kjenner gjør akkurat det samme, men i sitt eget hjem. For meg er det derimot godt å komme ut av huset og føle på en annen atmosfære. Jeg er og kresen når det gjelder atmosfæren. Kafeteria er ikke det jeg søker først. Når de mer uformelle og intime stedene er oppfylte , da kan kanskje en kafeteria komme til nytte, men helst ikke.
Briller er alltid med nå for tiden
Derfor har jeg nå gjort meg klar og ukens kafebesøk står for døren. 
Her i Larvik er ikke valgene så mange, jeg håper det er plass på Sanden kafe i Bølgen kulturhus, de dekker mye av mine behov.
Der er kanskje, til og med, i beste fall, et kjent ansikt eller to.



Kommentarer

  1. Veldig hyggelig Anne Grethe..Jeg leste dette kl.18 /00 .Det var litt sent .var nemlig både på Sanden og Becks kl 12/30 men ikke noen kjente fjes.Kjøpte isteden med meg Påskeliljer og gikk hjem til meg selv og plantet og drakk kaffe aleine...Greit nokk .Kan hende vi sees en dag.for øvrig hyggelig lesing...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?