TIL TAPASBORDET

FINNES DET MANGE VARIANTER OG FLERE KAN MAN FINNE.

Når man forlater sitt eget kjøkken og beveger seg ut i det offentlige rom, så kan man erfare og oppdage mye nytt også innen matveien. 
På et seminar der det ble servert lunsj, der kom et catering firma med et deilig tapasbord. På det bordet var det mange smakfulle småretter man kunne forsyne seg av. 
Her er de to rettene jeg tenkte jeg skulle prøve meg på ved første anledning. Dem som jeg og kunne klare å lage uten tilgang på oppskrifter.


Så fint når de står på et speilblankt fat

Dette er små vannbakkels, åpnet og fylt med en skive camenbert og ei strimmel paprika. Dette må da kunne gjenskapes og kanskje endret litt på. Tenker det går an å lage en ostekrem av kremost  med feks gressløk, røkte laksebiter, dill eller skinke og rømme med litt shalottløk oppi. Dette var mine ideer til en tapasrett. Vannbakkelse føler jeg er en litt gammeldags og smakløs rett, men den kan varieres i det endeløse med tilbehøret og smaksrikt fyll.
Bare prøv.
De er strødd med valmuefrø 

Disse små porsjonsglassene var og svært spennende. I bunnen av hver glass var en liten porsjon sur/søt salat, med chili og tydelig asiatisk smak. På toppen lå 1 smakfull schampi. Den var nok marinert før den var stekt, og så var den splittet i to og dandert. Veldig god og nydelig å se på.
Hva med å prøve en norsk variant,  salat, liten sprut med majones, 2-3 rensede reker så pyntet med sitron? 
Det er jo bare fantasien som setter grenser for dette. Spennende ikke sant?
Da er det bare å sette igang med å lage et tapasselskap. Da kan jeg jo bruke noen av de musserende vinflaskene jeg har stående.

Klikk HER

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?