GRØNNSAKER I FORM MED FISK

DENNE GANGEN BRUKTE JEG BOKNAFISK, MEN HVA ER DET?

Den beste kvalitet av torsk, tørket i det riktige klimaet du bare får i Lofoten og Vesterålen. Deretter må den jo vannes slik man gjør med Klippfisken, (den salte varianten)og skinn fjernes. Deretter koker eller steker og spiser den med så godt tilbehør man bare kan få til.
Vanlige norske rot-grønnsaker er strålende, men her er det åpning for variasjoner etter smak og hva kjøleskapet inneholder. 


Min grønnsaksform inneholdt litt mer enn bare norske grønnsaker.
Oppskrift til to
2 store vanlige poteter
1 løk
1/2 squash
1 Pastinakk
3-4 klase tomater
1/2 søtpotet
3-4 fedd hvitløk
timian 
Salt/pepper
rapsolje

Kutt alt i store grove biter, hvitløkfedd beholdes hele. Dryss over krydder og drisle med olje.
Stek i forhåndsvarmet ovn 200 C i ca 15- 20 min. Stek eller kok fiskebitene imens på panne og server dem sammen med grønnsakene.
Så mye smak og så mye næring og jeg fikk tømt kjøleskapet uten problemer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?