INN I DET NYE ÅRET

DET BLE FEIRET MED GODE VENNER, GODE SAMTALER OG GODT MAT OG DRIKKE

Det var ingen stor fest. Du vet med folk i vår alder er det slik: "been there, done that". Det vil si at det derre med party på nyttårsaften, har ingen stor interesse lenger hos oss. Sånn kan det gå....Alt til sin tid. 

Nok av "visdomsord" for denne gang, la oss komme til saken som her er maten. 

Menyen  var enkel, men jeg hadde prøvd å variere den. 

En aperitif med fylte butterdeigsputer og musserende vin, Cre'mant De Burgogne Brut 2009.
Medbrakt av gjestene og vel verdt å huske navnet på til en annen gang.
Dette fikk oss i god stemning fra starten av.

Forrett, en enkel laksetartar på grovt brød servert med resten av den musserende vinen.
   
Hovedrett, rosastekt lammecoulotte med ertepure, gulrotterninger, røstipoteter og en portvinssaus. 
Etter overlegninger og vurderinger mellom de mannlige deltakerne fikk vi servert til kjøttet en Grand Vin De Bordeaux, Côtes de Bourg 2000.
Nam,nam

Dessert, ananas flambert i rom med is og krumkake, og her kom "piece de la resistance": Det beste av alt, egenhendig og i all hemmelighet kjøpt som en overraskelse til vinglade mennesker, en Sauternes: Castelnau de Suduiraut, 2007.......
Nå nærmet vi oss gudenes nektar.

Jeg koste meg både da jeg lagde maten og da jeg spiste den. Det beste var
at gjestene koste seg også og var fornøyd, langt inn i natten.

Bordet var jeg og fornøyd med.


Vi var fornøyd med dette

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?