POTETSALAT ER GODT

MEN IKKE MED RØMME OG ELLER MAJONES

Det er altså ikke min favoritt, derfor gjør jeg ofte andre valg. 
Min favoritt potetsalat
Denne er heldigvis familien også glad i. Det beste er at de faste ingrediensene er poteter og sennepdressing.
Ellers gjør jeg som man ofte gjør i salat, "man tager det man haver", derfor er der spinat og paprika i salaten, går like bra med rukkula eller annet grønt.
Mens potetene kokte tok jeg  en gjennomgang av kjøleskapet og kom ut med litt av hvert. 

Oppskrift til 4 personer
8-10 kokte poteter
I neve spinatblader
1 rød paprika
1 grønt eple,
1 ss kapers  
1/2 rød løk.
Dette skal selvsagt kuttes i passe biter blandes godt og helles dressing over.
Dressing:
2 ss dijonsennep
4 ss god olivenolje
Bland inn dressingen i god tid før,ca 1 t.


Eplet og spinaten hadde jeg oppi rett før servering, men ellers er jo dette enkelt. Mengder bestemmer du egentlig selv, du ser jo hvor mye som balanserer mot de andre tingene, har du forresten små nypoteter er det ekstra godt.

Etter middagen var ryddet bort

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?