SAUS TIL FISK


CREME FRAISH  ER "DET LYKKELIGE VALG" HER
I allefall når det gjelder koblingen fisk/saus. Du skjønner at for tiden leser jeg norsk klassisk litteratur. Derav den litterært inspirerte tittelen over.

En dyktig søster tipset meg om denne måten å lage saus på til fisk Det er noen år siden. Etter det har variasjonsbasillen herjet hos meg.
Her løfter den smaken på fisk, fenikkel og poteter

Resultatet blir at jeg kan lage flere sauser på samme basis.

Oppskriften følger:
1 beger creme fraish naturell helles i en kjele. Dette varmes opp med salt og pepper. Dette kan være nok.

Alternativer:

  1. Tilsett 2 små finhakkete sjalottløk som er glasert i stekepanna først 
  2. Tilsett 2 ss grov sennep(ikke pølsesennep)
  3. Tilsett spinat, frosne puter er enklest 
  4. finhakket glasert fenikkel går og bra
Forskjellige sauser blir det etter smak og behag.  
  
Hvis du ikke er kjent med bruken av creme fraish så er det en fransk type syrnet fløte som ligner norsk rømme, men ikke så sur.

Til forskjell fra rømme så kan du koke uten at den skiller seg.
Bon appe'tit.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?